5 Mayıs 2016 Perşembe

Tırnak Ürünleri II ~ Mavala Mini Color Oje (202 music hall)


          Markanın bu yazıda değindiğim mini color oje serisinde toluen, fitalat, formaldehit, kolofan, paraben yokmuş, tırnağın nefes almasına izin veriyormuş. Kullanmadan önce çalkalanması önerilmiş.

          Oje ince fırçalı, sürdükten sonra tırnaklarda kuruması çok uzun süren ojelerden. Üst cila (top coat) sürdüğümde o günü çıkarabildim ama akşam uçlardan hafif hafif  soyulmaya başladığı için silmek zorunda kaldım. Üst cila sürmediğimde tırnağın aldığı her darbeyi gösterdi, uçlardan kötü bir şekilde açıldı. Bir de tırnağımın çarptığı her yeri kırmızı kırmızı çiziyor. Bir çok koyu renkli ojede bu olay var ne yazık ki... Yani sonuç olarak ben tavsiye edemeyeceğim.



          Tırnak fotoğrafı koyamıyorum zira görüntüyü bir türlü beğenmedim.

          Not: Hamile olan bir arkadaşıma doktoru saç boyası gibi ojeyi de önermediğini söylediğinde biraz bu konuyu kurcalamıştım. Oje neden zararlı olabilir ki diye merak etmiştim. Toluren, formaldehit ve fitalat solunması, deri ile direk teması uzun vadede sağlığı tehdit edebileceği söylenen ama hayatımızda pek çok alanda, pek çok yerde karşılaşabileceğimiz maddelermiş; ojelerin çoğunda üçü birden bulunuyormuş. Nette bu konudaki yazılarda, ojeleri üreten firmaların sayfalarında gezildiğinde, bu üç maddeyi içermeyen bir çok marka olduğu görülüyor. Mavala’ nın bu oje serisinde de yok bu içerik maddeleri. Tabi daha doğru ve kapsamlı bilgiyi içerik konusunda uzman olan insanlardan almak daha doğru olur. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder