21 Mayıs 2016 Cumartesi

Saç Ürünleri II ~ Ablamla bir PHYTO alışverişi…


          Daha önce Phyto’ nun phytokeratine ısıdan koruyucu spreyini kullanıp çok beğenmiştim. Benim saçlarım dalgalı, kuru, boyalı, kabaran ve elektriklenen saçlardan. Bir fıst bile saçımın yumuşacık olmasına, tülerik görüntünün beni memnun edecek oranda yatışmasına yetiyordu; daha bakımlı görünüyordu saçım.

          Zaten saça çok az miktarda sıkmak gerekiyordu yoksa saç sönüp ağırlaşabiliyordu. Şöyle söyleyeyim; kullandığım başka bir saç şekillendirici ürünü iki damla kullanıyorsam bunu bir damla. Bende böyle.

          Isı koruyucunun ısı koruma özelliğinden ziyade saça olan etkisi hoşuma gittiği için ve yine fiyatına oranla miktarını az bulduğum için bana daha uzun süre gidecek ve saçıma yaptığı iyileştirici etki günlük değil de daha kalıcı, kökten olabilecek bakım ürünlerine yönelmek istedim. Aldıklarımı eczacının da önerileriyle seçtim, deneyerek zamanla fiyatlarını hak edip etmediklerini, tekrar alıp almayacaklarımı göreceğim.

PHYTO SAÇ BOYASI:

          Saç boyasını daha önce ablamın saçında kullanmıştık, boyalar yine ona. Bu boya amonyak, resorsinol ve paraben içermiyormuş. O zaman içerik nedeniyle hamileler bile kullanıyor bu saç boyasını demişti eczacı, hamileyseniz siz yine de doktorunuza danışmayı ihmal etmeyin. Biz market boyalarındaki gibi bir iki ton koyu tutar diye düşünerek açık renk almıştık. Kutunun üzerindekine yakın bir renk tutmuştu, şaşırmıştık. Nette gördüğüm kadarıyla bu durumun tersini yaşayanlar olmuş. Bizim kullandığımız renk 5’li ve 6’lı bir renkti. Beyazlar kapanmıştı ama bir hafta sonra tekrar ortaya çıkmaya başlamışlardı. Bunu hesaba katarak istedi ablam boyaları.

Aylar sonra gelen ekleme1: Biz bunu bıraktık ve inoa' ya geçiş yaptık hep beraber. İnoa amonyaksız bir boya ve... çok iyi ya!

PHYTODEFRISANT KOLAY ELEKTRİKLENEN SAÇLAR İÇİN BALSAM:

          Şampuan sonrası ıslak saça kökten uygulanıyormuş ve durulanmıyormuş.

Aylar sonra gelen ekleme2: Ablamın saçı kıvırcık, normal ve buna bayılıyor. Bittikçe alacak. Benim saçım dalgalı, kuru ve bende pek işe yaramadı. Ben almam. 

PHYTOCITRUS RENK KORUYUCU ŞAMPUAN:

          Silikon içermeyen bir şampuanmış. Şampuanlardan tek başına çok mucize beklemiyorum elbette ama bir farkı  da olmalı. Dove marka şampuanı da beğeniyorum ama silikonlu, nemlendirme özelliği olan şampuanlar saçlarımda sönme, saç diplerimde kaşıntı yapmaya başlıyor. Arada o nedenle ya saçları daha iyi arındırdığını düşündüğüm ya / ya da silikonsuz şampuanları araya katıyorum. Genelde daha temiz içerikli şampuanlar ilk zamanlar saçımı keçe gibi yapıyor, destekleyici ürünler şart oluyor. Bakalım…

Aylar sonra gelen ekleme3: Şampuanı beğendim. Şampuan sonrası ürün kullanmama gerek kalmadı çoğu zaman ve ilk kullanımlarda da saçımı keçe gibi yapmadı. Tek kusuru fiyatı.

SUBTİL ELİXİR KURU SAÇLAR İÇİN YOĞUN BESLEYİCİ IŞILTI VEREN YAĞ:

          Yoğun besleyici ışıltı veren yağ, kuru saçlar için. Şampuandan önce, yani duşa girmeden önce, saç tellerine, uçlarına sürün, ürünün emilmesine yardımcı olmak için masaj yapın ve on dakika veya biraz daha fazla bekletin denmiş. Gece boyunca saçta durabilir diye de tavsiyede bulunulmuş sitesinde. Bu da ablama zira ben kuru yani uygulandıktan beş dakika sonra emilen, uçan yağları kullanabiliyorum sadece.  Yağ olayını sevmiyorum, temizleme işi bunaltıyor beni. Ablamın saçı da benim ki gibi boyalı ama farklı olarak kuru değil ve kıvırcık, etkilerini başka bir phyto yazısında belirteceğim.

Aylar sonra gelen ekleme4: Ablam bunu yarıladı ama işe yarayıp yaramadığını gözlemleyemiyormuş. Saçıma gizli bakım yapıyor olsa gerek diye düşünüyor. Tekrar almayacak.

PHYTOJOBO YOĞUN NEMLENDİRİCİ MASKE:

          Kuru saçlar için nem ve parlaklık veren jojoba yağı içeren maske. Alışverişimde deneme boyu ürün olarak verildi. Sitesinde şampuanlama sonrası ıslaklığı havluyla iyice alınmış saç tellerine ve uçlarına uygulayıp iki beş dakika bekletin yazılmış. Sonra da iyice durulanması gerekiyormuş. İşte bunu sevmedim.  Saçımı yıkayacağım, havluyla nemini alacağım hoop bir daha yıkayacağım. Bunlar bana göre değil pek ama haftada bir deneyeceğim ve iyi gelirse değebilir.

Aylar sonra gelen ekleme5: Bende hiçbir işe yaramıyor. Kokusundan da hoşlanmadım. 

Not: 
          Kendi internet sitesinde yazanlara göre Phyto bitkisel, hayvanlar üzerinde test yapmayan ve geri dönüşümlü malzemeye odaklanan bir marka imiş. 

       
          Sizler bu markadan hangi ürünleri kullandınız, hangi ürünleri önerirsiniz ya da önermezsiniz?


Sevgiler,


Observerella

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder