16 Nisan 2016 Cumartesi

Yüz Nemlendiricisi I ~ CLINIQUE DRAMATİCALLY DİFFERENT NEMLENDİRİCİ JEL KREM




          Sivilceye meyilli cilde sahip pek çok insan gibi bende kullandığım bazı makyaj ve cilt bakım ürünlerinin yağsız ve anti komedojenik olmasına dikkat etmeye çalışıyorum. Karma ve hassas ciltli biri olarak eskiden dermokozmetik ürünleri tercih ederdim ama zamanla onların arasında da çokça sevmediğim ürün çıkınca bana iyi gelen şeyleri mecburen deneyerek bulabileceğimi anladım.


          Bu nemlendirici yağsız, parfümsüz ve oldukça ünlü bir nemlendirici olduğu için aldığım bir üründü. Ben 50ml' lik küçük boyunu aldım hep, bir de büyük boyu var. Fotoğrafta görülen ikinci tüpümdü. İlkinde emin olamayıp ikincisini almıştım. Emin olamamıştım çünkü tıpkı Avene hydrance optimale légère nemlendiricide olduğu gibi cildimi nemlendirdiğime dair yeterli bir his oluşmuyordu. O his oluşmasa da ince çizgiler hafifliyor ve ciltteki gerginliği almıyor ama almış gibi görünüyordu (Nedenini tahmin edebiliyorum.). Yine de nemlendirme hissi bence Avene ürününden başarılı idi. Bu arada göz çevresine de kullanıyordum.

          Losyon kıvamında ve cilde sürüldüğünde kadifemsi bir his bırakıyor. Nohut kadarı tüm yüze yetiyor ve makyajın kalıcılığına zarar vermiyor. Ben karma ciltliyim ve parlama, yağlanma problemi yaşamadım. İçeriğindeki silikondan dolayı sadece gündüzleri kullandım. Neticede cildimin nispeten daha yağlı olduğu bir dönemde ekstra özelliği olmayan yağsız, parfümsüz nemlendirici isteğimi karşıladı. Tekrar almayı düşünmüyorum zira gündüzleri nemlendirme vaat eden yağsız güneş kremleri, spfli yaşlanma karşıtı yağsız nemlendiriciler, bazen kuru ciltlere özgü fondötenler, bb kremler bana yeter aynı zamanda daha fazla tercih edeceğim bir şey olur.




          Not: Dimethicone adlı silikon kimine göre zararlı kimine göre yararlı ama her şeyin içinde de var. Bazı şeylerin etkisini kendi cildimizde deneyip görmekten başka çaremiz yok. Böyle tek tek düşününce hiçbir şey alamam ben. Kimyager de değilim, kendi çapımda takılıyorum. O nedenle bazen boş veriyorum, bazen dikkat ediyorum... İşi uzmanına bırakmanın rahatlığını yaşamak istiyorum. Bu içerik konusuna yaklaşımım hakkında bir yazı yazacağım ileride.


Sevgiler,

Observerella






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder